Time flies... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Mei 2011 | Italië, Rome

Ja, time flies when you're in Italy! De dagen zonder bezoek vlogen voorbij... Ik heb flink aan mijn scriptie kunnen werken voordat Robin kwam en alweer een hoofdstuk ingeleverd. Op donderdag de 19e landde Robin 's avonds en hebben we heerlijk gegeten en gedronken bij Mama Angela's (inclusief de gratis champagne; wat een geweldige tent). Vrijdag hebben we eerst uitgeslapen, rustig ontbeten en toen gechilled in een prachtig park bij Trastevere wat ik nog niet kende (dankje, Robin!) en daarna moest ik een tentamen maken... Het hele vak was een lachertje, en he tentamen ook. Daarna hebben we met een aantal mensen aperitivo gedaan bij Momart (het blijft de beste aperitivo van Rome!). Zaterdag stonden we ontzettend vroeg op, want om half 8 vertrok de trein richting Napels en Pompei. Eerst hebben we vier uur door Pompei rondgelopen, een geweldige ervaring! Prachtig om door die oude straatjes te lopen en in de oude Romeinse wereld te staan. 's Middags gingen we door naar Napels, waar mijn huisgenoot Riccardo en zijn zus Rosa ons een geweldige rondleiding gegeven hebben in vier uur. Met de auto en te voet hebben we zo ongeveer heel Napels doorkruist, het lekkerste ijs en de lekkerste pizza ooit gegeten. Het is een geweldige stad, ontzettend levendig, alleen wel een beetje vies... Maar zeker de moeite waar om naar toe te gaan, en nog eens terug te gaan zelfs ook! Om middernacht waren we weer terug in Rome. Zondag hebben we heerlijk gerelaxed en maandag zijn we naar het Albaanse Meer, Castel Gandolfo (zomerverblijf van de paus) en Frascati geweest, maar helaas zijn we daar weggeregend. Dinsdag hebben we een lange wandeling langs alle bezienswaardigheden van Rome gemaakt en woensdag wederom een relaxdag. Het was een leuke week!

En inmiddels is het "gewone leven" weer begonnen en moet ik zelfs studeren voor een tentamen woensdag (ik dacht dinsdag, maar was vergeten dat mei 31 dagen heeft :P) terwijl de zon buiten schijnt. Met een beetje geluk krijg ik het hier en in Nijmegen geregeld dat ik nog eind augustus kan afstuderen, dus ik moet ook nog aan de bak met mijn scriptie. Maar alles komt goed!

De foto's komen op www.picasaweb.google.com/mark.goorts

A presto!

• 28 Mei 2011 - 21:22

Robin:

Nou lijkt 't net alsof we heeeel veel hebben gerelaxt! We hebben toch veel gewandeld en de parken druk bezocht! En je bent je risk avontuur vergeten erin te zetten!
    Wat een foto's.. ik sta er weer geniaal op (ahum..)
    Succes met studeren!
    Liefs

• 29 Mei 2011 - 08:13

Henri En Mieke:

Dankjewel voor je verslag. Het lijkt wel of je de studie met twee vingers
    in de neus kunt volgen. Wij hopen dat alles goed komt. Mooie foto's. Iets voor het nageslacht.Vriendelijke groeten en tot later. Mieke en Henri Schoonbrood

• 29 Mei 2011 - 14:07

Jac Van Den Eijnden:

Mark,
    Bedankt voor je uitvoerig reisverslag, met bijbehorende foto's. Hoe krijg je het voor elkaar, door zo lekker te eten en te drinken, alles te bekijken en toch al je tentamens te halen. Momenteel hebben we een logé uit Utrecht, Tatenda, zoals je wel zult begrijpen. Hij heeft het alweer over jouw boerderij en of hij er deze week er een keer weer mee mag spelen. Aflopen week hebben wij een midweek doorgebracht in Zeeland, in het plaatsje Domburg. Een dag was de wind zo hard dat we niet hebben kunnen fietsen. Voor het overige viel het wel mee.
    We zien weer uit naar je volgend verslag.
    Jac en Diny v.d. Eijnden