Eerst Napels zien... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Eerst Napels zien... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Eerst Napels zien...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Juni 2011 | Italië, Rome

En er zijn alweer twee weken verstreken sinds mijn laatste reisverslag. Inmiddels heb ik mijn laatste tentamens ooit gemaakt en hoef ik alleen nog maar mijn scriptie af te kunnen maken om te kunnen afstuderen. Op 1 juni hadden we schriftelijk tentamen European Union Law, met ontzettend rare vragen en dus een slecht gevoel achteraf. We moesten tot zaterdag wachten voor we hoorden of we maandag wel of niet aan het mondeling mochten deelnemen... Op vrijdag zijn we met een aantal mensen naar het strand van Sperlonga geweest, geweldig! Heerlijk weer, strakblauwe lucht, terwijl boven de heuvels de donderwolken zich samenpakten, maar we hielden het droog. 's Avonds was er een geweldige beachparty of het strand van Ostia, en uiteindelijk was ik om 6.15 uur met de eerste metro weer thuis... Een geweldige dag, maar ik moest het hele weekend bijkomen haha... Zaterdag kreeg ik een mailtje dat ik het mondeling mocht doen, dus zondag nog wat gestudeerd. Maandag was ik, voor het eerst, echt zenuwachtig voor een tentamen, ook omdat iemand die het schriftelijk echt goed gemaakt dacht te hebben, toch weinig punten bleek te hebben en de eerste persoon zelfs zakte. Maar gelukkig viel het allemaal mee en haalde ik 29 van de 30 punten voor mijn laatste tentamen. Samen met Eef, Judith en Iris hebben we dat (en het feit dat we allemaal gehaald hadden) gevierd op ons balkon, met heerlijke broodjes, wijn en een fles champagne die de vorige bewoners van ons huis nog achtergelaten hadden! De rest van de week druk bezig geweest aan mijn scriptie (ben bijna op 70 %), dinsdag gevoetbald en karaoke (geweldige performance met z'n zessen van Queen's Bohemian Rhapsody), en gister teruggeweest naar Napels! Het blijft een geweldige stad, ontzettend levendig en met de allerbeste pizza in de hele wereld!

Ik ga dit weekend en komende proberen mijn een na laatste hoofdstuk van mijn scriptie af te schrijven, waarschijnlijk nog lekker naar het strand, zaterdag is er een groot wijnfestival in Frosino: kortom, ik vermaak me wel...

A presto!

Door een haperende internetverbinding staan de foto's nog niet online... Ze komen zo snel mogelijk!

  • 12 Juni 2011 - 11:16

    Jac.vd.eijnden@chell:

    Mark,

    Eerst Napels zien en dan sterven, maar sterven is nog tijd genoeg. Zo te lezen was het hele opluchting voor je dat je het tentamen weer grandioss hebt behaald, terwijl je toch vantevoren onzeker was of je het wel zoudt halen. Het zal wel de brabantse bescheidenheid zijn.
    Nog effe en dan komt mijn voorspelling uit dat je CUMFRAUDE afstudeert.

    Groetjes

    Jac en Diny

  • 15 Juni 2011 - 07:25

    Henri En Mieke:

    Wij zien dat feest vieren en studeren bij jou heel goed samen gaan. Alweer een deel binnen.Goed zo! Veel plezier nog en succes met de scriptie.
    Mieke en Henri Schoonbrood

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Studeren in Rome

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Weer thuis

04 Augustus 2011

Weer thuis

25 Juli 2011

All good things must come to an end...

16 Juli 2011

Time is too short...

29 Juni 2011

La dolce vita
Mark

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 20285

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Studeren in Rome

Landen bezocht: