All good things must come to an end... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu All good things must come to an end... - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

All good things must come to an end...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

25 Juli 2011 | Italië, Rome

Aan alles komt een einde, en aan de beste dingen komt veel te vroeg een eind. Zelfs na zeven maanden in Italië gewoond te hebben: het was veel te kort.

Morgen vertrek ik uit Rome, de stad waar ik zes maanden gewoond heb en die ik als "thuis" ben gaan beschouwen, zeg maar "R(h)ome". Morgen ga ik naar Lucca, waar de terugreis begint, via Sirmione aan het Gardameer en Ruoms in Zuid-Frankrijk. Rond 3 of 4 augustus zal ik weer thuis zijn, en dan zit mijn Erasmus leven er weer op. Maar, eerst vanavond nog een heerlijk afscheidsdiner (eigengemaakte pasta carbonara, tiramisù en natuurlijk veel wijn) met de huisgenoten en de weinige mensen die nog in Rome zijn!

Wat heb ik gedaan sinds mijn laatste post? Ik heb nog een aantal "tours" door Rome gemaakt, vooral veel gekeken en foto's gemaakt en veel restaurantjes bezocht. Vorige week ben ik met Riccardo (die filmwetenschappen studeert) naar Cinecittà geweest, de oude filmstudio van Rome, waar ik op de buitensets van "Gangs of New York" en de tv-serie "Rome" heb gestaan (bijzonder leuk). Ook ben ik nog op het strand geweest (natuurlijk), heb ik eindelijk de beroemde tiramisu van Pompi gegeten (heer-lijk) en nog vele andere, kleine dingetjes. Ik heb mijn lijst niet af kunnen werken, maar wel een flink aantal dingen door kunnen strepen. Reden genoeg om nog eens terug te komen, dus.

Afgelopen weekend was mijn laatste weekend "in" Rome, maar ik heb het, samen met Eefje, doorgebracht in Ruvo di Puglia, in Zuid-Italië, waar mijn huisgenote Flo en haar vriendin Angela vandaan komen. Na een helse busreis van zeven uur kwamen we rond half 11 's avonds in Ruvo aan, waar het zusje van Flo, Marilisa, ons bij de bushalte afhaalde en naar hun huis beracht. Daar zette hun moeder ons een enorm avondmaal voor (terwijl we in de bus stiekem al wat gegeten hadden, we wisten het niet) en ze wilde eigenlijk geen "nee" horen. Daarna gingen we met Marilisa naar Angela naar hun vrienden, die heel benieuwd waren naar die Nederlanders waar Flo en Angela al maanden over praatten (Flo kwam pas zaterdagochtend vroeg aan met de volgende bus). Dus werdenwe, in Ruvo di Puglia, opgewacht door 10 Italiaanse vrienden, hebben we heerlijk door Ruvo gewandeld om 2 uur 's nachts en uiteindelijk in bed geploft bij Angela thuis. Zaterdag hebben we ontbeten, en wederom was heel de vriendengroep compleet. Hoewel het regende zijn we daarna met z'n allen naar het stadje Tranni aan de zee gegaan, waar we even rond hebben gelopen. Daarna gingen we naar het huis(je) op het platteland van de ouders van Angela, waar we heel lang, lekker en uitgebreid hebben zitten eten, drinken, praten en lachen. Daarna gingen we naar Castel del Monte, een prachtig achthoekig kasteel dat op de achterkant van de Italiaanse 1 eurocent munt staat (kijk maar eens). Daarna op huis aan, opfrissen en 's avonds om 10 uur verzamelen voor een diner (hele normale tijd) en een drankje. Op zondag zouden we naar het strand gaan, maar er stond veel wind en daardoor was de zee vies, dus hebben we alleen door Ruvo gewandeld en ontbeten. Daarna spullen pakken, en daarna moesten we naar de ouders van Flo om te lunchen... En ik kan best veel eten, maar dit ging te ver: risotto met kleine garnalen (ik had de baby-inktvisjes er maar uitgegooid, dat vind ik toch minder), vervolgens orechiette met ricotta duro en verse tomaat, vervolgens wederom baby-iktvisjes maar dan wel fatsoenlijk bereid (en zonder tentakels, dus dat was nog wel te eten), zelfs nog een lapje vlees, watermeloen als toetje (zelfs dat lust ik tegenwoordig), koffie met koek, wijn erbij, de hele rimbam... Om half 5 stond de hele vriendengroep weer bij de bushalte om ons uit te waaien en moesten we al afscheid nemen van Angela, die voor vakantie in Ruvo bleef. Maar, ze hebben beloofd naar Nederland te komen, dus dat wordt wat!

Vandaag verder ingepakt (denk dat alles wel redelijk past), vanalles gedaan, gekocht en geregeld, en nu maar wachten op het avondeten...

Waarschijnlijk was dit de laatste post vanuit Italië, dus bedankt voor de interesse en a presto :)!

  • 25 Juli 2011 - 15:29

    Lieke:

    Hee Mark,

    Helaas voor jou zit het er alweer zo ongeveer op dus.. (Ik ben net een week terug uit Manerba del Garda, redelijk in de buurt van Sirmione: daar zijn wij ook geweest :) grappig).
    maarr... ik lees wel dat jij nu dus voor onze JomoEetDate geweldige gerechten (pastaa!) kunt maken!
    Daar wacht ik met smart op :)

    tot snel, groetjes!
    Lieke

  • 25 Juli 2011 - 15:53

    Mark Goorts:

    Gaan we koken dan :P? Ik dacht naar de Griek?! Heb al 7 maanden geen souvlaki, tzatziki en ouzo gehad ;)

  • 26 Juli 2011 - 06:58

    Bart:

    Hey mark

    Ik vond het skitterend rome. Snap dat je het goed had. Maar eh ik mis ons in het verslag dat we ff zijn geweest bij je hihi.
    Goeie reis nog en geniet van je laatste dagen.

  • 26 Juli 2011 - 11:34

    Gerrit En Marij:

    Mark, een goede terugreis en breng een beetje zon mee, want dat hebben we hier hard nodig.

    Nog bedankt voor alle mooie reisverslagen die je ons stuurde, zo bleven we toch nog een beetje op de hoogte van alles.

    Groetjes
    Gerrit en Marij

  • 26 Juli 2011 - 11:47

    Robin:

    Super leuk laatste verhaal! Je hebt je tijd in Rome zo te horen goed doorgebracht! Goeie reis terug en tot in Nederland!
    liefs Robin

    ps. succes met de tent ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Studeren in Rome

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Weer thuis

04 Augustus 2011

Weer thuis

25 Juli 2011

All good things must come to an end...

16 Juli 2011

Time is too short...

29 Juni 2011

La dolce vita
Mark

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 20284

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Studeren in Rome

Landen bezocht: