La dolce vita - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu La dolce vita - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

La dolce vita

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 Juni 2011 | Italië, Rome

Zon, zee, strand... Feestjes, etentjes, gezelligheid... Ohja, en af en toe nog even wat aan mijn scriptie werken: dat is het goede leven (la dolce vita)! Ik mag nog een maand genieten van al het moois dat Rome en Italië te bieden hebben, terwijl anderen al terug zijn gegaan naar huis eigen land of bijna vertrekken. Inmiddels is de terugreis zo ongeveer gepland: rond 26 juli komt Marit mij ophalen in Lucca, reizen we nog een beetje door Italië, en op de terugweg naar Nederland stoppen we nog even bij Nienke en Pleun op de camping (pfff, voor het eerst in een tent)... Op 4 augustus ben ik weer thuis, is de planning!

Waar was ik? Ohja, het wijnfestival in Frosinone! Wat een geweldige ervaring: een leuk dorpje in de bergen, waar vanaf half 9 precies (toen de klok luidde) de wijn rijkelijk (en gratis vloeide) en er overal pasta te proeven was. We hadden allemaal een beker moeten kopen (zie de foto's op www.picasaweb.google.com/mark.goorts)en die konden we naar hartelust laten vullen. We waren met 8 bussen vol met Erasmus studenten uit Rome, om één of andere vage reden had iemand grote strandballen meegenomen (waar we tekeningen op gemaakt hebben) en waar we veel lol mee gehad hebben. Er waren veel Nederlanders bij (uiteraard), dus we hebben ook nog een repertoire aan feestliedjes afgewerkt. Helaas was op 1 uur de wijn op (dat zal ook wel aan ons gelegen hebben, denk ik zo) en we moesten nog tot half 3 wachten voor de bussen ons terug naar huis brachten. Resultaat: half 6 thuis, en het was alweer licht! Maar wat een heerlijke avond!

En daarna... Een aantal feestjes, een aantal keer naar het strand, twee keer in de week voetballen... Gister ook weer naar het strand geweest (lekker kleurtje gekregen) en vandaag wilden we wat gaan shoppen (het is tijd voor wat nieuwe kleren), maar helaas, het is een feestdag vandaag en het shoppingcenter is dicht! Dan maar een relaxdagje.

Inmiddels nadert mijn scriptie ook zijn einde. Vorige week wat commentaar gekregen van één van mijn begeleiders (ik moest vanalles uitdiepen en aanvullen waar ik het niet mee eens was, omdat het niets met mijn scriptieonderwerp te maken had), maar ook daar een mauw aangepast en wat veranderingen aangebracht. Nu maar hopen dat alles goed is: de deadline is al bijna...

Tot slot, vrijdag komt mijn laatste bezoek: Petra en Marie-Louise! En dan is het afscheidsfeestjes langs gaan, nog wat dingen in Rome bezoeken en de laatste reizen in Italië doen - voordat mijn Erasmus avontuur er weer opzit.

Nog 36 dagen!

  • 29 Juni 2011 - 10:38

    Nienke:

    Dat gaat wat worden Mark ;) Maar die lekkere Franse pannenkoeken gaan het (als het goed is) helemaal goed maken ;) Nog heel veel plezier!! x

  • 29 Juni 2011 - 14:58

    Geert-Jan En Alex:

    Studeren, vakantie of feesten ?
    Leuk dat je studie zo leuk verloopt. Nu je scriptie nog en dan weer terug naar NL
    Dat zal wel wennen zijn
    Je bent niet vaak meer online bij google
    gr. GJ en Alex

  • 05 Juli 2011 - 18:58

    Henri En Mieke:

    Het feesten is bijna afgelopen. Nog even volhouden en je studie afwerken en dan zit de tijd er weer op. Het zal dan weer wennen zijn in het kikkerlandje.
    Henri en Mieke Schoonbrood

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Studeren in Rome

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Weer thuis

04 Augustus 2011

Weer thuis

25 Juli 2011

All good things must come to an end...

16 Juli 2011

Time is too short...

29 Juni 2011

La dolce vita
Mark

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 20284

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Studeren in Rome

Landen bezocht: