Bezoek :D (deel 2) - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Bezoek :D (deel 2) - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Bezoek :D (deel 2)

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Mei 2011 | Italië, Rome

Waar was ik gebleven... Ohja, bezoek... De afgelopen twee weken heb ik continu bezoek gehad! Leuk, maar ook vermoeiend, zeker als één van die bezoekers Mical is ;)! We hebben zelfs klachten gehad omdat we een feestje gehouden zouden hebben, terwijl alleen Mical er was haha...

Maar het waren geweldige dagen! We hebben het Forum Trajanum bekeken, het Colosseum en het Forum Romanum (de vijfde keer), het Altare della Patria en het Capitool. Op 30 april hebben we, met wat Nederlanders, een Oostenrijks en een Nieuw-Zeelands meisje, Koninginnedag in Rome gevierd met allerlei oranje (of bijna oranje) eten en drinken: cocktails, wortelsalade, supplì, zalm, pompoentaart (naar origineel Nieuw Zeelands recept), crostate enz.... Het was een geslaagde avond, en uiteindelijk rond 4 uur geëindigd in een bar ergens in de stad. Op zondag 1 mei lekker in bed gebleven tijdens de Zaligverklaring van de oude Paus (mij te druk), maar 's middags lekker naar Piazza San Giovanni in Laterano gegaan voor een gratis en groot rockconcert ter ere van de Dag van de Arbeid, met, onder andere, Enrico Morricone! Vervolgens hebben we zelf in de karaokebar onze muzikale capaciteiten eens te horen gebracht. Kortom, veel gezien en veel gedaan, maar weinig geslapen. Mical vertrok op 4 mei (ontzettend vroeg ook weer), daarna had ik een college en om half 6 stond ik alweer op Termini op de volgende gasten op te halen: Marit, Nienke en hun moeder!

Met z'n vieren hebben we de afgelopen week o ongeveer heel Rome (weer) gezien en doorgelopen. Op donderdag eerst naar de Vaticaanse Musea (en Sixtijnse Kapel) geweest, wat voor mij dit jaar nieuw was (en ik heb dus flink illegaal foto's staan maken in de Kapel)... Daarna ook nog naar de Sint Pieter zelf. Op vrijdag hebben we 's ochtends het Forum Romanum en de Palatijn bezocht (jaja, keer zes :P) en 's middags wilden we naar het Colosseum, maar die hadden ze gesloten. Vervolgens zijn we naar het Altaar van het Vaderland gegaan, hebben we daar een rondleiding gekregen van een hele enthousiaste man (die een Italiaanse klas helemaal negeerde maar ons fantastisch vond en overal, in het Italiaans, uitleg over gaf) en daarna heb ik de dames verlaten om college te volgen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in Trastevere en op zaterdag wilden we 's ochtends het Colosseum in (ook voor keer zes), maar die bleek tot 12 uur gesloten te zijn vanwege een vakbondsvergadering. Dus zijn we eerst naar het Pantheon, Piazza Navona en de Spaanse Trappen geweest, en daarna alsnog naar het Colosseum. Gisteren hebben we een stukje Via Appia Antica en de Catacomben gedaan, daarna geluncht met andere mensen uit Bakel en vervolgens nog de Thermen van Caracalla. Daarna hebben we bij mij thuis voetbal gekeken (Forza Twente!) en gegeten. En vanmorgen heb ik ze weer uitgezwaaid op Termini en bereid ik me nu voor op 10 dagen rust voor de volgende bezoeker komt: Robin! Alle bezoekers van de afgelopen weken: bedankt dat jullie gekomen zijn, vond het super dat jullie er waren en tot snel!

Overigens is het weer fantastisch: zonnig, bijna wolkenloze lucht, lekker windje en heerlijk warm. Begin al mooi bij te kleuren! En de "rust" de komende weken is relatief: ik heb een scriptie te schrijven en tentamens te leren. Dus, onder het genot van een kopje cappuccino, een Italiaans radiostation op de achtergrond en de zon op mijn balkon, ga ik daar maar eens aan beginnen!

A presto!

(PS: de foto's staan op www.picasaweb.google.com/mark.goorts)

  • 09 Mei 2011 - 08:24

    Marie-Louise:

    Eindelijk begint voor jou ook het echte leven.. studeren :P Geniet er maar van (ik bedoel niet van het studeren, maar van Rome :P), want voor je het weet staat op deze site: 'Ik ben terug over 15 dagen' en dat terwijl je nog een lijst hebt met dingen die je wilt doen.

  • 09 Mei 2011 - 14:19

    Henri En Mieke:

    Wij lezen dat je het nog drukker hebt met je bezoek dan met je studie.
    Geniet er maar van want het is zo voorbij.
    Groeten van Mieke en Henri Schoonbrood

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Studeren in Rome

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Weer thuis

04 Augustus 2011

Weer thuis

25 Juli 2011

All good things must come to an end...

16 Juli 2011

Time is too short...

29 Juni 2011

La dolce vita
Mark

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 20289

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 04 Augustus 2011

Studeren in Rome

Landen bezocht: