Zon, zee, strand, picnic, park... Oh en colleges! - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, picnic, park... Oh en colleges! - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, picnic, park... Oh en colleges!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 April 2011 | Italië, Rome

En we zijn inmiddels alweer zo ongeveer halverwege mijn verblijf in Italië, wat vliegt de tijd toch... Zo'n 3,5 maand geleden vertrok ik uit Nederland, en over zo'n 3,5 maand kom ik weer terug! Maar in de tussentijd lekker genieten hier!

Vorige week vrijdag ben ik met een groep naar Ostia Antica geweest, de oude havenstad van Rome die nu zo'n vier kilometer van de kust af ligt. We kwamen daar rond half 11 aan, maar het park ging pas een uur later open. We besloten om eerst naar het strand te gaan en 's middags terug te keren voor Ostia Antica. Aan het strand was het goed toeven! Heerlijk warm, lekker rustig op het strand - al was het strand wel wat vies en de zee vrij koud. We hebben daar een paar uur geleden en zijn toen teruggegaan naar Ostia, waar we de rest van de middag rondgelopen hebben.

Zaterdag vierde een Deense jongen zijn verjaardag en hebben we de hele middag gepicnicked en geluierd in het park van Villa Torlonia. Het weer was super, iedereen had lekker eten en drinken meegebracht, dus ook dat was volop genieten. 's Avonds zijn we op stap geweest naar Circolo degli Artisti, een grote club ten zuiden van station Termini. Ook dat was super! De zondag was een relaxdag, 's avonds alleen met wat mensen lasgana gemaakt en gegeten.

De afgelopen week was rustig. Een aantal colleges vielen uit, dus ik heb flink aan mijn scriptie kunnen werken. Woensdag ben ik naar een concert geweest, een opvoering van de Johannes Passion in de San Giovanni in Laterano, één van de beroemdste kerken van Rome. Het was mooi (en gratis), maar wel een lange zit!

Vandaag hebben we wat musea bezocht (o.a Ara Pacis Augustae) omdat er overal gratis entree was vanwege de culturele week in Rome. Vanavond wederom op stap in Circolo en morgen een rustdagje...

En donderdag krijg ik bezoek: pap, mam, Ellen, Stijn & Evi :D! Heb er zin in!

• 16 April 2011 - 15:40

Henri En Mieke:

Ja Mark, daar waar je kunt profiteren, moet je dat doen. Als je eenmaal weer terug bent in Nederland, verval weer snel in een gejaagd patroon. Dus!!!
    Groeten van Henri en Mieke
    Schoonbrood

• 16 April 2011 - 16:14

Robin:

Klinkt goed allemaal! Veel plezier alvast met je oude vertrouwde bezoek!
    Liefs

• 17 April 2011 - 07:35

Wouter En Sanne:

Hoi Mark,

Gevoelsmatig had ik ik zo gedacht dat je ongeveer aan je einde zou zitten van je italië-avondtuur. Pas op de helft! Leuk om al je berichtjes te lezen en om te merken hoe super leuk het daar is. Wat een ervaring. Geniet nog lekker in het steeds zonnigere land. Groetjes!

• 17 April 2011 - 21:04

Marga:

inderdaad Mark..zon, zee en zaligheid!
    En da's mooi!
    Hopelijk gaat het met je scriptie net zo voortvarend ;) Kumt goe denk ik zo.
    Blijf genieten jongmens, it's once in a lifetime... xx

• 18 April 2011 - 09:50

Druifje:

poeh poeh en wij maar werken hi hi. Het klinkt allemaal fantastisch daar. Wat leuk dat de family deze week richting jou komt. Bij ons gaat t plan om in de meivakantie te komen helaas niet door. 1e week hebben we de kids en 2e week moet William hele week werken aangezien Linda vakantie heeft. Errug balen maar wie weet lukt t nog een xtje voordat je terug bent. Heul veul plzier nog. dikke x

• 18 April 2011 - 09:53

Will En Aadje:

Heey Mark,
    Als ik het zo lees denk ik dat je niet meer terug komt hahahaha
    Nee hoor, we kunnen je hier niet missen. We hebben geprobeerd om in de mei-vakantie een paar dagen te komen maar het gaat ons echt niet lukken (kinderen, werk en personeel vrij!). We kijken iig uit naar het moment dat je weer terugkeert naar Nederland. Gr.Will en Aadje

• 20 April 2011 - 09:58

Tio De Pio:

Wel erg posi allemaal. Wij horen hier alleen van Bert lust contjes en daar horen we bij jou nix van.
    Die Pietzaas zullen tog wel gaan tegenstaan.
    OK Ad komt er aan, dat zet Rome wel op zijn kop.
    Nog veel plezier en hier, hier is het egt genieten, egt wel.