Rondreis door Noord-Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Rondreis door Noord-Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Rondreis door Noord-Italië

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

20 Februari 2011 | Italië, Rome

Mijn laatste verslag is alweer een tijdje geleden, dus hier komen mijn belevenissen van de laatste twee weken (ruim)!

Na het laatste etentje met de hele groep, vertrokken we op 1 februari richting Rome. Het eerste stuk, tot aan Chiusi, konden wij nog met z'n alleen reizen, maar daar moest toch echt afscheid genomen worden. De Duitsers gingen naar Viterbo, Eef, ik en Katja naar Rome. In Rome aangekomen namen we een taxi naar onze verblijfplaats voor de volgende 6 maanden en we waren daar om vijf minuten voor 4, precies op tijd dus want we hadden om 16 uur afgesproken. We belden naar onze huisbazin (Barbara) en zij zei, in het Engels, dat haar man eraan kwam. Een kwartier later was hij er nog niet, en een half uur laten besloten we nog maar eens te bellen. Hij zat vast in de file... Oké, maar een kwartier later was hij er nog niet! Uiteindelijk hebben we een uur moeten wachten. Hoewel de buurt er op het eerste gezicht niet al te goed uitzag, was het appartementencomplex van binnen duidelijk luxe. Ons appartement was op de tweede verdieping. De man van de huisbazin, Eduardo, deed de deur open en liet ons de gang en de keuken zien. Toen kwamen we bij onze kamers en de badkamer die Eef en ik samen gingen delen... Wat een rotzooi! De vorige bewoonsters, een Nederlands en een Belgisch meisje, hadden er een flinke rotzooi van gemaakt en de schoonmaakster was die ochtend niet geweest... Het toilet spoelde niet door, er was geen licht in de badkamer en, zoals de ochtend daarna bleek, ook geen warm water... We hebben dus eerst ontzettend schoongemaakt voordat we de kamers ook maar een beetje konden bewonen. De dag erna werd het toilet gemaakt, we maakten kennis met onze huisgenoten (een Italiaanse jongen die Danielle heet en een Duits meisje, Carmen), er bleek toch warm water te zijn en de zon scheen: alles was toch minder erg!

Vrijdag vertrok ik, samen met de Duitsers, op een rondreis door Noord-Italië. Eef vertrok zaterdag naar Nederland en zou ons in Venetië vergezellen. In bijna twee weken tijd hebben we ontzettend veel gezien. We begonnen in Genua, een mooie stad, en zijn ook een dag in Cinque Terra geweest: vijf dorpjes, in de rotsen met spectaculaire kustlijnen, verbonden door het "Blauwe Pad" en de "Weg van de Liefde". Eén van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien! Vervolgens sliepen we twee nachten in Turijn (Cinemamuseum gezien, ook leuk), één nacht in Milaan (blijft een verschrikkelijke stad). Verona was prachtig, vooral het oude amfitheater. Vervolgens gingen we naar Venetië (blijft een fantastische stad) en tot slot naar Bologna, waar we de verjaardag hebben gevierd van een Finse jongen die we kenden van de taalcursus. Tot in Verona hadden we prachtig weer (zon en lekker warm), vanaf Venetië begon de regen... De foto's zijn te zien op www.picasaweb.google.com/mark.goorts.

Op 17 februari (afgelopen donderdag) kwamen we weer terug aan in Rome. Vrijdag hebben we gegeten met Carmen en haar vriend, en wat Duitse en Italiaanse vrienden die (onverwacht) langskwamen, dus het werd een gezellig feestje! Gister heb ik van de zon genoten en over het Forum Romanum gelopen. Misschien dat ik vandaag nog het Colloseum ga bezoeken, maar een zondag rust is ook wel lekker: ik heb ook geen haast, ben hier nog ruim vijf maanden :)! Volgende week nog een week vrij, donderdag en vrijdag zijn er introductiesessies, en in de week van 28 februari beginnen de colleges!

Saluti da Roma!

• 20 Februari 2011 - 13:21

Sushma:

Heey! Zo je reist wat af Mark, Leuk hoor! Alleen jammer dat het appartement wat tegen viel, gelukkig toch nog warm water :P echte bikkels zijn jullie hoor hahha jullie maken er wel weer wat van. We mailen snel weer, Groeten aan Eef! Kus

• 21 Februari 2011 - 11:30

Henri Schoonbrood:

Dankjewel voor je bericht. Profiteren zolang als je kunt. Later deze maanden als de colleges beginnen is het pootaan spelen.
    Ook de foto's zijn erg leuk. Succes met je studie en vriendelijke groeten van Henri en Mieke Schoonbrood