De laatste dag in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu De laatste dag in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Siena

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

31 Januari 2011 | Italië, Siena

En vandaag is de laatste dag in Siena! Ongeloofelijk hoe snel de afgelopen maand omgevlogen is! We hebben zoveel gezien, zoveel gedaan, zoveel geleerd en zoveel leuke mensen ontmoet, dat het echt jammer is om te moeten gaan... Maar, we hebben nog zes maanden voor de boeg :)!

Vorige week maandag kregen we een rondleiding door de oudste, nog steeds actieve bank ter wereld: de Monte dei Paschi di Siena, sinds 1472. Was een leuke tour, met een leuke gids die begrijpelijk Italiaans sprak. Woensdag hadden we de schriftelijke test, en donderdag de mondelinge test: ik heb de taalcursus gehaald met 27 van de 30 punten :)! Vrijdag kregen we een mooi diploma en een lunch van de universiteit. Uiteraard hebben we dit vrijdag en zaterdag uitgebreid gevierd met diners, wijn en een tocht langs enkele Senese barretjes. Op vrijdagavond hebben we al van heel wat mensen afscheid moeten nemen.

Gisteren hebben we voornamelijk geluierd, en 's avonds hebben we, met de restjes die iedereen voor ons achter had gelaten, voor de overgebleven mensen van de groep in onze villa gekookt. Ook dat was, zoals gewoonlijk, heel gezellig!

Vanmorgen vertrokken twee van de Finnen. De schoonmaakdame dacht echter dat wij gingen vertrekken... Wat bleek: ze hadden onze kamer voor vannacht dubbel geboekt, terwijl iemand van de receptie ons vlak na aankomst uitdrukkelijk had gevraagd tot wanneer we zouden blijven. We hebben gezegd dat we 1/2 zouden vertrekken, en dat was geen probleem. De vrouw achter de balie vanmorgen probeerde ons eruit te zetten: Ja, wij hebben de kamer dubbel geboekt dus jullie moeten maar weg! Nou, we waren ontzettend boos en hebben dat dus uiteraard niet gedaan! Dus, we zitten nu nog lekker in onze kamer, met halfingepakte koffers. Vanavond nog een keer met z'n allen eten, een lekker wijntje en dan morgen richting Rome!

A presto!

• 31 Januari 2011 - 16:32

Mick:

Hey Mark, jullie gaan dus gelijk door naar Rome?? Wat grappig, dan zie ik jullie nog wel hier aangezien ik 8/2 terugkeer naar NL... Ben nu druk bezig met het voorbereiden van mijn laatste tentamen op 4/2, dus wat dachten jullie van een leuk en goedkoop restaurant a.s. vrijdag??

Groeten!!

• 31 Januari 2011 - 20:05

Thijs Clevis:

He Mark! Klinkt geweldig, geniet ervan. Ik ben vorig jaar in Siena geweest..geweldig mooie plaats he! Oh ja...en Rome is natuurlijk ook prachtig.

• 31 Januari 2011 - 21:10

Robin:

"onze villa gekookt" ---- Dat is toch wel erg tegenstrijdig met het verhaal dat je me vertelde :P Hahah! Ben je afgeknapt op de pizzeria die je pizza zo laat bezorgde dat je uit ergernis maar bent gaan koken in die kleine keuken? haha! En die bank die zit nog steeds erg hoog dus regel je snel wat voordat je daar weg bent!!! Gewoon doen Mark!!
    Geniet van je laatste avond & goeie reis morgen (nogmaals)!
    Liefs

• 31 Januari 2011 - 21:37

Elke:

27 uit 30? Goed bezig! Geficiteerd!
    Spreek je nu vloeiend Italiaans? ;-)

Wat is de volgende stop?

Groetjes,
    Elke

• 31 Januari 2011 - 23:39

Mark:

@ Robin: Ja haha, we hadden nog zoveel over en gekregen dat we wel moesten koken! En vandaag hebben we een nieuw aangekomen Nederlandse jongen met de restantjes daar weer van blij kunnen maken... En die pizza hebben we maar twee keer besteld dame :P... De bank gaat hem niet worden (geen reiskostenvergoeding vanuit Deurne ;))

@ Elke: haha nauwelijks, kan wel vrij veel begrijpen maar praten blijft lastig! Volgende stop: Rome (morgen)

@ Thijs: thanks, genieten is tot dusver al zeker gelukt!

• 01 Februari 2011 - 07:59

Aaadje:

ha druifje! So, das een fantastisch resultaat 27 punten woehoe!!! Succes met de reis naar Rome en enjoy!! dikke x

• 01 Februari 2011 - 10:26

Joost:

Zo, geslaagd voor Italiaans... GEFELICITEERD

Spiacente che non siete qui in Deurne. Al ruolo giocare tutto è giusto. Abbiamo avuti abbastanza qualche gente ultima domenica alla ricezione. Purtroppo stavo sperando per più gente ma era giusta. La conoscenza del testo sta andando bene con me che penso. Prenda prego un certo vino a mio favore e vedilo in qualche luogo in luglio

• 04 Februari 2011 - 08:23

Sushma:

Ha Mawkieboy!!! je doet je reputatie weer eens eer aan door een heel goed punt te halen voor je toets! En nu zit je dus in Rome, nice! Ik en mical moeten maar snel langskomen, zorg jij dan even voor een lekker bedje en een onbtijservice? ;) Kuss