De derde week in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu De derde week in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

De derde week in Siena

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 Januari 2011 | Italië, Siena

En inmiddels is ook de derde week weer bijna geëindigd. Ook deze week weer vol cursus, woensdag hadden we een dagje vrij en hebben we wat nieuwe kleren gekocht (ik kon niet zoveel meenemen uit Nederland, dus wat nieuws was handig)!

Vrijdagavond hebben we, in het Italiaans, de film Little Fockers in de bioscoop gekeken. De film werd Italiaans gesproken en niet ondertiteld, dus het was lastig, maar wel een leuke film. Omdat we de dag daarna alweer om half 9 moesten verzamelen voor een uitstapje, zijn we niet meer op stap geweest.

Zaterdag het uitstapje! Vantevoren waren we gewaarschuwd dat het misschien niet door zou gaan vanwege de sneeuw, maar in Siena was er alleen natte sneeuw gevallen. We zijn naar een oud klooster geweest, en onderweg reden we door de bergen/grote heuvels waar zeker 20 centimeter sneeuw lag! Het (natte) sneeuwde overal een beetje, het was koud en mijn schoenen waren binnen 10 minuten doorweekt. Daarna gingen we door naar Pienza en een thermaalbad, maar omdat dat gesloten bleek kregen we nog een bezoek aan een stadje. Al met al geen geslaagde dag; de foto's staan op www.picasaweb.google.com/mark.goorts!

Omdat we woensdag en donderdag toets hebben, was het vandaag leer- en wasdag! Dadelijk nog met z'n allen eten, en dan is de vierde en laatste week in Siena alweer aangebroken.

Ciao a tutti!

• 23 Januari 2011 - 17:25

Bart:

Hey mark

Mis je deurne al? Of heb je eigenlijk daar ook wel goed de naart. Is het iets om daar een film te gaan maken voor ons clubje?

• 23 Januari 2011 - 18:35

Robin:

Leuk, Leuk, Leuk! =) Een film in het italiaans! Ik vond eentje in het engels zonder ondertiteling al een uitdaging!
    En wat ik nog was vergeten te zeggen.. stuur aub wat sneeuw op voor me! Ik wil naar de winterefteling met sneeuw! haha!
    Succes met je toets!! En geniet van je laatste week in Siena!
    Liefs

• 24 Januari 2011 - 14:30

Joost:

We kunnen volgend jaar vast wel een italiaantje in een stuk verwerken; wat voor jou?

• 24 Januari 2011 - 16:18

Jac En Diny:

fijn dat je ons op de hoogte houdt. Blijf zo doorgaan.
    Stuur maar een portie goei weer naar ons, want het is ongelijk verdeeld in de wereld, want hier is het weer PET

• 24 Januari 2011 - 17:12

Mark:

@ Bart: Ja natuurlijk mis ik Deurne wel, maar het is een prachtige streek dus een filmpje is zeker een mogelijkheid!

@ Joost: volgend jaar spreek ik vloeiend Italiaans!

• 27 Januari 2011 - 01:24

Marc:

Ciao bella..

Valt ff tegen in italie tot je enkels in de sneeuw. Gelukkig is het nu wat beter.
    En toetsen een beetje gelukt? Heb ook een keer een film in een andere taal gezien(frans), grappige was een scene in een italiaans restaurant. Keek ik later de versie in het engels is het een frans restaurant.
    Maar ff wat nieuws ik ga das verlaten..
    Was zo saai zonder jou..;-)

Lekker laatste weekje gewenst...mag je dan eindelijk naar je apartementje...?