De eerste dagen in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Siena

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 Januari 2011 | Italië, Siena

Nou, de eerste dagen in Siena zitten er al weer op. De reis ging goed (al hadden we bijna 1,5 uur vertraging), en bedankt aan iedereen die me kwam uitzwaaien :)!

Toen we in Pisa landen hadden we onze koffers vrij snel gevonden, alleen probeerde iemand de koffer van Eefje mee te nemen. Het bleek een meisje te zijn uit Friesland dat ook in Siena naar de taalcursus ging. Samen zijn we met de trein naar Siena gereisd (de mooiste plaats onderweg: "Poggibonsi", net zoals een oud TV-programma van Bert Visscher). In Siena namen we een taxi naar ons slaapplek (het was al donker en laat).

De slaapplek is prima! Ruime kamer, een douche die overstroomt en een mooi uitzicht. Maandag de eerste dag cursus, en we kregen direct uitleg in het Italiaans (dus we moesten wel opletten) en vervolgens een instaptoets (zwaar gezakt, uiteraard). Daarna zijn we, met een Fins meisje, door Siena gelopen.

Vandaag hadden we de eerste echte taallessen: langzaam, om erin te komen. Maar het tempo was echt moordend! Wel veel geleerd in korte tijd, maar hoop niet dat het veel sneller gaat. Morgen weer wat taallessen, 's middags een tour door Siena en donderdag en vrijdag vrij! Waarschijnlijk gaan we met wat mensen (we hebben ook Fransen en Duitsers ontmoet) Toscane in, naar Pisa, Florence of Lucca.

Dus: living la dolce vita.

• 04 Januari 2011 - 21:54

Marinet:

He die Mark. Bijzonder om te lezen en leuk dat je mensen ontmoet van allerlei nationaliteiten. Is een mooie levens ervaring. De cursus zal best wel pittig zijn in het begin. Maar eenmaal in de flow zal het je steeds beter af gaan.
    Succes en have fun.

• 04 Januari 2011 - 22:03

Laura:

Hé Mark!

Klinkt supernice allemaal ;) Florence en Lucca zijn echt absoluut aan te raden. Wat ik trouwens ook altijd erg leuke steden vond; Volterra (ligt erg dicht in de buurt), Cortona en Arezzo, en de omgeving van Castiglione del Lago (vóóral Perugia, echt een superstad is dat). Ik wens je heel veel plezier! Xx

• 04 Januari 2011 - 22:09

Marga:

Komt goed schatje...Als jij als je terugkomt net zo snel Italiaans praat als de Italianen zelf, vreet ik mijn schoenen op haha..
    Mooi dat je ook genoeg tijd hebt om van het prachtige land te genieten :)

Arrividerci (of zoiets)

• 04 Januari 2011 - 23:56

Derk:

Leuk Mark om wat van je te horen en te zien. Natuurlijk de allerbeste wensen voor het komende jaar! Houd ons maar op de hoogte. Na morgen breng ik misschien een verslagje uit over de ervaringen op het Kerkhof.. dan weet jij genoeg. Nu is het de hoogste tijd om me in Morpheus armen te begeven. Pani et Tulipani, zou ik willen eindigen en: non scholae sed vitae discimus. Mazël! Driek

• 05 Januari 2011 - 09:13

Kristel:

Hoi Mark!!

Gelukkig ben je heelhuids aangekomen. Sienna moet ontzettend mooi zijn, maar ben er nog niet geweest. Als je tijd hebt, Cortona en Perugia zijn ook mooi. Pisa vond ik niet veel aan, Lucca en Florence zijn erg mooi!! Succes met de taallessen, komt vast goed :D !! Ga ik nu weer verder met aansprakelijkheidsrecht :s

Liefs x

• 05 Januari 2011 - 17:13

Rian:

Ciao Mark

Non si poteva venire a salutare era un ragazinno. Piacere di leggere quello che tutti passando. Mail me back in Italiano, é un bene per le lezione.
    Liefs Rian

• 05 Januari 2011 - 20:52

Simone:

Hoi Mark!

Fijn dat je veilig bent aangekomen, het is gelukkig niet zo'n lange reis haha.
    Klinkt wel pittig zeg die cursus, maar ik weet zeker dat jij dat kunt :D
    Heel veel succes de komende tijd en ik blijf je volgen!

Xxxx

• 05 Januari 2011 - 21:14

Elke:

Nou, dat klinkt als een goed begin!
    Succes met de taalcursus.

Groetjes Elke

• 08 Januari 2011 - 22:40

Robin:

Hey Mark! De gebeurtenissen van je eerste dagen klinken al goed! Ben benieuwd wat je afgelopen dagen weer allemaal hebt meegemaakt!
    Veel plezier & succes met de taallessen!
    Liefs

• 09 Januari 2011 - 16:34

Wouter En Sanne:

Ha die Mark!
    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen in Siena. En ach, 1,5 uur vertraging is natuurlijk niets in het land waar ze alles rustig aan doen. Je eerste foto's zien er al veelbelovend uit, dus we zijn benieuwd wat er nog gaat volgen. Wat is Siena toch mooi (en wat moet je zeker naar Florence en Lucca gaan!) Ga er lekker van genieten en heel veel succes/sterkte gewenst bij je talencursus!

• 10 Januari 2011 - 12:21

Druifje:

Ha Mark, klinkt leuk allemaal op t moordende tempo na. Tis nog altijd beter dan de hele dag op een saai kantoor voor je uit zitten te staren (dat ben ik nu dus aan t doen).
    Fijn dat je al wat meer mensen hebt leren kennen. We wachten op je volgende verslag. Suc6
    x